streda 28. januára 2015

Fujifilm X-Pro1 v profesionálnom nasadení

Popri mojom Canone 5D MkIII fotím čoraz častejšie aj s Fujifilmom X-Pro1 a to aj normálne platené objednávky. Nedávno to bolo fotenie rodinky, poobedňajšie lifestyle fotenie pre jazykové kurzy no a včera produktové, či food-stylingové zábery. Na súkromné akcie a vlastné projekty už zrkadlovku takmer neberiem. (Veď videli ste zábery v príspevku s názvom Fujifilm X-Pro1 posledná recenzia.)


Áno, priznávam sa bez mučenia na EOS 5D Mk III nemám teraz pevnú 50tku. Aj preto sním fotím možno pomenej. (Nehovorím, mám aj 24-70mm či 70-200mm F2,8 alebo 35mm F1,4 ART, či 85mm F1,8, 100mm F2,8 Macro, ale 50tka je moje TOP ohnisko takmer na všetko).

A potom tá hmotnosť, veď 5D MkIII + 24-70mm F2,8 váži asi toľko ako všetko čo mám na Fujifilm dovedna aj s bleskom a rezervnými batériami. Chcel som si pred časom dokúpiť kúpiť Sigmu 50mm F1,4 ART, ale vzhľadom k cene a aj nechuti nosiť to trištvte-kilové závažie všade so sebou stále váham. Najmä, keď tá náhrada od Fuji, čo mám v podobe XF 35mm F1,4, je taká dobrá. Navyše malá a pomerne lacná aj ľahká...


Ale neodbiehajme od témy. Pri tomto konkrétnom portrétnom fotení išlo naozaj do tuhého, veď zimné poobedia sú skúpe na svetlo. Blesk bábätku (a ani priestoru) v ktorom som fotil vôbec nepristal. Takže som išiel až na hranu expozičných možností zostavy X-Pro1 a XF 35mm F1,4. Vysoké ISO 1600 až 6400 a clona F1,4 je takmer na všetkých záberoch. Mladá mamička požadovala čiernobiely výstup, takže šumu som sa vôbec nebál...


Fotky treba vytlačiť, takže výber najlepšieho som zväčšil na formát 15 x 21 cm a nalepil do albumu. Všetky ďalšie zaujímavé našli svoje miesto v papierovej krabičke s magnetickým patentným zatváraním. V niektorom z mojich ďalších plánovaných príspevkov nájdete zas ukážky produktových fotení, ktoré som skúsil s X-Pro1. A nech mi Canoňáci odpustia, ale chystám aj krátke porovnanie dynamického rozsahu EOS 5D MkIII a Fuji X-Pro1.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára